zaterdag 27 januari 2024

30 juni: Fossen en bossen

Terwijl wij hier zijn, is mijn zus (en zwager) op vakantie in Noorwegen. Van haar heb ik geleerd dat het Noorse woord voor waterfal Fos is. En dat rijmt zo lekker met bos. Wij spreken dus niet meer over watervallen in het bos, maar over fossen en bossen. En die staan vandaag op het programma.

Maar eerst nog wat huiswerk. Omdat we volgend jaar weer met mijn ouders op rondreis gaan en daarbij ook Grand Teton bezoeken, 'moet' ik vandaag eerst een cabin boeken en wel specifiek de '2-onder-1-kap-cabin'. Die kunnen precies een jaar van te voren geboekt worden en hij is in de pocket!
Straks in Moab hebben we nog een keer huiswerk maar dan voor Yellowstone.

Afijn, ondanks het boeken staan we toch iets eerder op dan gisteren maar dat was zo laat dat dat ook weer geen prestatie is. De koelbox gaat weer mee en we gaan op weg naar de McKenzie pas.
We zijn rond 11.00 in Sisters en dat is een prima tijd om te brunchen. Dat doen we bij hetzelfde tentje als in 2017, vooral omdat je hier buiten kunt zitten. Waar Jurgen een 'normaal' soort ontbijt kiest, neemt mijn avontuurlijke ik het ineens over. En dat is jammer want zodoende bestel ik een breakfast burrito die niet lekker is. Los van het feit dat ik me afvraag wie dit gevaarte in hemelsnaam in z'n eentje op zou kunnen eten zit er ook wel heel veel (dun gesneden) aardappel in en wat weinig 'breakfast'. Nou ja, hebben we dat ook eens geprobeerd. 

Het is nog een stukje rijden maar dan komen we bij de Shahalie Falls (hierbij krijg ik gelijk de inzending van Sieneke van het Songfestival in m'n hoofd 😅) waar we op de parkeerplek de auto kunnen zetten en bovendien ons rondje kunnen starten. Het blijkt een erg leuke wandeling door een groener dan groen omgeving. 


Het eerste stuk tot de brug gaat lekker naar beneden. Maar watervallen (er zijn er hier 2) hebben de neiging alleen daar te zijn waar ook hoogteverschil is, dus we moeten de hele terugweg stijgen. Dat valt niet altijd mee, maar het is toch een erg leuke wandeling. 





Het lekkerste na zo'n wandeling is altijd als de wandelschoenen weer uit mogen en de slippers aan!

Als we terugrijden naar het hotel bemerkt Jurgen dat de auto wat gek doet als hij wat zwaarder moet remmen. Het stuurt trilt en de auto trekt naar links. Hmm. Het zal ook weer eens niet bij een huurauto!
In Redmond, zo'n 30 kilometer verderop, zit een regionaal vliegveld en belangrijker: ook een vestiging van Alamo. We besluiten maar gelijk even langs te rijden om te kijken of we de auto kunnen wisselen. 
Blijkbaar vanwege het 4th of July weekend is er veel van de vloot verhuurd en zijn er eigenlijk geen alternatieven voorhanden. In ieder geval niet van een Standard SUV zoals wij gehuurd hebben. Het enige alternatief is een Toyota Rav4. En ondanks dat dat best een leuke auto is, is dat wel een slag kleiner. En over een refund wordt niet gesproken. De enige Fullsize die hij heeft staan kan hij blijkbaar niet meegeven want die is verhuurd. Dat hij ons dan niet kan helpen en dus met een kluitje in het riet stuurt maakt blijkbaar niet uit. Toch jammer.
Hij adviseert ons morgen terug te komen maar dan wel eerst even bellen. Hadden we nu ook beter kunnen doen. Dat snap ik niet helemaal want los van dat wij tijd hebben 'verspild' had dat toch niet uitgemaakt voor de beschikbaarheid van een auto? Nou ja, we zien morgen wel.

We letten wat beter op bij het remmen en dan valt het best mee. Kunnen we kijken of we morgen bellen of overmorgen wisselen op het vliegveld van Boise, da's net even wat groter. Nu eerst naar het zwembad want het is warm!
Voor het eten rijden we weer naar het centrum. We lopen wat rond, Jurgen koopt uiteraard een t-shirt, en we hebben niet zo heel veel inspiratie qua eten dus besluiten gewoon nog een keer naar Deschutes te gaan. Ik twijfel serieus of ik hetzelfde zal bestellen als gisteren maar heb zin in een burger dus wordt het een pizza met BBQ chicken, smoked cheddar en red onions. Jurgen neemt nog maar weer eens fish en chips. Het smaakt ons allebei heerlijk en de drie stukken pizza die ik precies niet op krijg nemen we mee in een doggybag voor morgen onderweg!





Hotel: Campfire Hotel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten