zaterdag 27 januari 2024

7 Juli: Afzien op weg naar de waterval

Deze dag zijn we op tijd voor het ontbijt want een ezel...
De dame die ons incheckte was nogal trots op het wonderfull breakfast buffet. Very large. Wij dachten al dat dit dan misschien ook veranderd was, maar nee, gewoon zoals andere jaren. Dat is op zich prima maar niet bijzonder. Wellicht is ze familie van Donald Trump 😉

Na het ontbijt checken we uit en gaan we op weg naar Tropic. Dit is zo mogelijk nog dichterbij dan gisteren en ook nu een stop onderweg, naar de Lower Creek Falls.
Gelukkig is er plaats op de niet al te grote parkeerplaats. Ik had gelezen dat dit een best pittige wandeling is omdat je veel door mul zand moet lopen en er weinig beschutting is. Ook stond er iets bij dat de wandeling 5 kilometer lang was. Alles klopt, alhoewel wij het echt best zwaar vonden. Lange stukken mul zand, veel in de volle zon en 38 graden. En toen bleek die 5 kilometer one-way... Dat was een beetje jammer 😅

Maar wat was het gaaf bij de waterval! Echt prachtig. De mineralen hebben de rotsen knalgroen gekleurd, de knalblauwe lucht boven de oranje rotsen, echt geweldig mooi.
En bijkomend voordeel: het water koelt de voeten heerlijk af!
Het is best rustig bij de waterval, als we met 15 mensen zijn is het veel. We zitten lekker een tijdje bij te komen en af te koelen en eigenlijk ook moed te verzamelen voor de terugweg.

Die gaat iets makkelijker omdat we nu minder hoeven te klimmen maar het is toch weer afzien hoor! De laatst 300 meter lopen we over de camping over een geasfalteerd pad en Jurgen heeft last van z'n voet en kan hier dus z'n schoenen uittrekken. Dat is gelijk een stuk beter.

In de auto komen we in de koelte van de airco verder bij; 10 kilometer is best een eind, zeker in dat mulle zand en met dit weer. We drinken Gatorade, eten een yoghurtje en nemen komkommer met stinkende tzatziki dip mee in de auto. En daar stopt het gezonde gedoe, we trekken ook een zak chips open 😂

Na een kleine 3 kwartier zijn we in Tropic. We slapen waar we vorig jaar aten. Nou ja, niet in het restaurant natuurlijk maar dat restaurant hoort bij 'resort' waar we nu een kamer hebben geboekt. De kamer is op zich netjes maar erg klein. We hebben een double queen maar ik zou niet precies weten hoe je hier met 4 man moest slapen, laat staan je rommel moet laten. Wij hoeven ons nu alleen maar even om te kleden om lekker naar het zwembad te gaan. Vooral de hottub is heerlijk voor de vermoeide spieren.

Eten doen we bij het restaurant op het terrein, dus nemen we allebei iets lekkers: Jurgen een lokaal biertje en ik een tequilla sunrise en voor het eten nemen we allebei een burger. We kunnen in alle rust eten; dit jaar wordt er niemand ondergepoept!
We hebben zelfs nog wat plek voor een toetje en terwijl we daar op wachten maak ik een stomme vergissing zodat de boeking voor het hotel in Springdale niet $200 goedkoper wordt maar $130 duurder. Oeps.

We lopen nog even naar de naastgelegen convenience store/souvenirswinkel waar we het lelijkste Christmas ornament ever kopen en natuurlijk koffie die we lekker buiten op de patio opdrinken.